En aquest últim apartat mostraré una activitat col·lectiva en la qual hi participa tota la classe i potencia la competència lingüística:
PARELLES IMAGINATIVES
- Objectius:
- Millorar el clima de l'aula.
- Adquirir habilitats comunicatives.
- Conèixer i dominar el lèxic.
- Material: Pissarra.
- Organització: Parelles.
- Desenvolupament: Se li demana a un nen que escrigui una paraula a la pissarra, mentre l'altre es tapa els ulls. Quan tots han vist la paraula que ha escrit el seu company, s'esborra aquesta paraula, i el nen que es va tapar els ulls surt a la pissarra i escriu una altra a l'atzar. Aquest joc preparatori crea un clima de motivació i atenció a l'activitat. Cal tenir en compte que perquè el joc tingui efecte ha d'haver una certa diferència semàntica entre les dues paraules. Així per exemple: Les paraules "gos" i "gat" no serien una bona parella. Si passés això, convindria canviar la parella. Un exemple de bona parella, podria ser: Ós-motocicleta. La forma de treballar amb aquestes parelles, podria ser: Narrar lliurement històries que continguen les dues paraules. Establir relacions entre les paraules col·locant, per exemple, preposicions: L'ós amb la motocicleta, l'ós de la motocicleta, l'ós sobre la motocicleta, etc.
![]() |
Il·lustració que ens serveix d'exemple d'aquesta activitat mostrant-nos una parelle de paraules. (Imatge extreta de: |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada