Com a futurs mestres hem de saber que els alumnes sempre parteixen de coneixements previs abans de començar alguna activitat, a partir d'aquí hem de saber identificar aquests coneixement previs per poder adaptar els nous coneixements que assimilaran posteriorment. Si els alumnes han assimilat correctament els nous continguts d'una manera competencial seran capaços de modificar els esquemes existents o adquirir-ne d’altres que permetin l’assimilació dels nous coneixements (acomodació).
En el següent exemple, podrem veure com en Bruno passa per aquests dos processos en una sortida que ha fet amb la seva classe al bosc:
" En Bruno és al bosc amb els seus companys de classe quan de sobte veu passa un esquirol, llavors ell diu: "mireu quin gat més bonic". Aquest procès rep el nom d'assimilació, en Bruno incorpora l'esquirol a l'esquema mental preexistent, en aquest cas l'associa a un altre concepte d'un altre animalet que coneixia que és el gat. L'acomodació es dóna quan en Bruno ajusta el concepte d'esquirol al de gat."
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada