Com a conclusió d'aquest tema 1 sobre el desenvolupament, finalitzarem amb el paper primordial que té l'educació en el desenvolupament dels nens i les nenes. No hi ha cap mena de dubte que l’educació i la cultura són eines clau per fer front a les desigualtats i són també catalitzadors de desenvolupament.
Nosaltres ens estem preparant per arribar a ser uns bons mestres d'Educació Primària en un futur no molt llunyà. Així doncs, cal que tinguem presents les finalitats d'aquest nivell educatiu segons l'ORDRE ECI/2211/2007, de 12 de juliol, per la qual s'estableix el currículum i es regula l'ordenació de l'educació primària. BOE núm. 173, 20 juliol 2007 Article 3, pp. 31448:
El procés de desenvolupament dels infants consisteix en l'adquisició progressiva dels instruments i les competències
culturals del grup humà al qual pertany. Els processos
educatius són una peça clau en aquest traspàs de competències que és el desenvolupament humà, ja que
ajuden a l'adquisició dels instruments i coneixements necessaris per a
poder créixer i actuar en l'entorn físic i social en el qual aquest
desenvolupament té lloc (Miras, 1991).
Nosaltres ens estem preparant per arribar a ser uns bons mestres d'Educació Primària en un futur no molt llunyà. Així doncs, cal que tinguem presents les finalitats d'aquest nivell educatiu segons l'ORDRE ECI/2211/2007, de 12 de juliol, per la qual s'estableix el currículum i es regula l'ordenació de l'educació primària. BOE núm. 173, 20 juliol 2007 Article 3, pp. 31448:
- Consolidar el seu desenvolupament personal i el seu propi benestar.
- Adquirir les habilitats culturals bàsiques relatives a l'expressió i comprensió oral, a la lectura, a l'escriptura i al càlcul.
- Desenvolupar habilitats socials, hàbits de treball i estudi, el sentit artístic, la creativitat i l'afectivitat.
![]() |
En aquesta il·lustració podem veure clarament els valors que de l'educació. (Il·lustració extreta de http://www.nosomosinvisibles.org) |
L'educació, doncs, té un paper crucial en el desenvolupament
cultural de la persona i, per tant, en el seu desenvolupament global. En
conseqüència, no es poden continuar entenent el desenvolupament i l'educació
com a processos independents ni l'educació com un "acompanyant
afegit" o dependent del procés de desenvolupament.
L'educació és un factor determinant del desenvolupament global de
l'ésser humà; no un suport més, sinó un motor fonamental sense el qual el
desenvolupament i el creixement humà, tal com els coneixem, serien
impossibles. Des d'aquesta perspectiva, doncs, l'educació i el desenvolupament
psicològic són dos processos indissociables, la qual cosa coincideix en
aquest sentit amb la primera de les postures exposades a l'inici d'aquest
capítol i discrepa clarament de les postures predominants en els últims
anys en el terreny psicològic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada