CAS PRÀCTIC > Tema 3.2

La intervenció educativa ha d'atendre dos aspectes bàsics del desenvolupament psicomotriu: l'educació sensorial i perceptiva, i la vivència corporal. Ha de potenciar que els infants utilitzin els seus sentits com a elements primers i fonamentals del coneixement; a més d'oferir un ambient estimulant que els permeti multiplicar les seves experiències i desenvolupar les seves capacitats perceptives. 

En el següent apartat mostraré un exemple d'activitat dirigida al primer cicle d'educació primària per desenvolupar les habilitats motrius. Amb  activitats com aquesta els alumnes aprendran de manera divertida a través del joc practicant diferents habilitats que contribuiran al seu complet desenvolupament i descobriran les possibilitats dels seus moviments.

ELS ANIMALS

- Material: no es requereix.

- Organització espacial: 
 • Desplaçar-se per l'espai lliurement a quatre grapes, sense xocar. Després, desplaçar-se com cucs (arrossegant), com cangurs (donant salts amb els peus junts), com crancs (a quatre potes i cap enrere), com micos (ajupits i donant cops amb les mans al pit), etc. 
 • Desplaçar-se lliurement per l'espai representant l'animal que vulguin. Després el professor / a dirà el nom d'un animal i els nens imitaran el so corresponent. 

Aquesta imatge és un exemple d'alumnes saltant amb els peus junts com ho fan els cangurs. (Imatge extreta de: marivi-infantil.blogspot.com)
- Esquema corporal: 
 • Identificar les cames, distingint les seves parts (peus, dits, genolls, cuixes), i realitzar tots els moviments que puguem amb aquestes parts. 
 • El mestre proposarà algunes consignes que els nens compliran estirats a terra: moure els peus, doblegar una cama; doblegar l'altra; moure els dits dels peus; aixecar un braç i una cama alhora; cap per avall, moure les cames intentant tocar amb els talons al gluti; etc. 

- Organizació temporal: 
 • Els nens saltaran amb els peus junts al ritme de les síl·labes de les paraules que designen animals domèstics: ga-lli-na, pe-rro, ga-to, ca-ba-ment ... El mestre anirà marcant el ritme picant de mans. 
 • Els nens picaran amb un peu a terra al ritme de les síl·labes de les paraules que designen animals salvatges: ser-pen-te, ti-gre, com co-dri-ho. 

- Fi de sessió: 
 • Relaxació: assegut amb els nens en cercle, el mestre parlarà sobre els animals que més els agraden, si tenen algun animal a casa, quines cures necessiten, què mengen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada