En l'apartat anterior hem treballat la Teoria de la Ment. Segurament en alguna ocasió hem pogut comprovar com els nostre alumnes, nens que cuidem, nens de l'esplai, etc, en veure a un altre nen plorar al costat d'un globus punxat ens diu alguna cosa semblant a: "el nen està trist perquè s'ha trencat el globus ...". Un fet que per a nosaltres és tan senzill i obvi és, en realitat, un procés molt més complex i elaborat del que sembla per als infants.
Nosaltres, de forma innata, podem interpretar situacions determinades i atribuir les intencions, els desitjos o les emocions d'algú. O fins i tot podem suposar què sap o què pensa aquesta persona. És important que nosaltres, com a futurs docents poguem saber desenvolupar la teoria de la ment dels nostres alumnes i així entendre'ls i ajudar-los a entendre. Com ja he explicat anteriorment, a "saber el que saben els altres" se l'anomena Teoria de la Ment, i per entendre-la millor posaré un exemple, en aquest cas ens centrarem en el cas d'en Bruno:
"En sortir de classe, en Bruno veu que el seu amic Marc està plorant sota l'arbre. Al terra hi ha un tros de gelat. En Bruno s'apropa i li diu: no et preocupis, ara torno Marc. Quan en Bruno torna, apareix amb un gelat a la mà i li dóna al Marc, el Marc li somriu."
![]() |
En aquesta il·lustració podem veure un nen trist perquè li ha caigut el gelat. (Il·lustració extreta de: http://gestaltvenezuela.blogspot.com.es/2010/06/la-frustracion-que-hacer-con-ella.html) |
En aquest exemple podem veure com en Bruno és capaç de saber el que sent en Marc i perquè associant la tristesa del seu amic amb el gelat del terra. És important destacar tots aquests fets com a docents, ja que ajuden al desenvolupament d'aquesta teoria i en definitiva, al seu desenvolupament socioemocional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada