CAS PRÀCTIC > Tema 2.2

En l'apartat anterior hem treballat la Teoria de la Ment. Segurament en alguna ocasió hem pogut comprovar com els nostre alumnes, nens que cuidem, nens de l'esplai, etc,  en veure a un altre nen plorar al costat d'un globus punxat ens diu alguna cosa semblant a: "el nen està trist perquè s'ha trencat el globus ...". Un fet que per a nosaltres és tan senzill i obvi és, en realitat, un procés molt més complex i elaborat del que sembla per als infants.

Nosaltres, de forma innata, podem interpretar situacions determinades i atribuir les intencions, els desitjos o les emocions d'algú. O fins i tot podem suposar què sap o què pensa aquesta persona. És important que nosaltres, com a futurs docents poguem saber desenvolupar la teoria de la ment dels nostres alumnes i així entendre'ls i ajudar-los a entendre. Com ja he explicat anteriorment, a "saber el que saben els altres" se l'anomena Teoria de la Ment, i per entendre-la millor posaré un exemple, en aquest cas ens centrarem en el cas d'en Bruno:

"En sortir de classe, en Bruno veu que el seu amic Marc està plorant sota l'arbre. Al terra hi ha un tros de gelat. En Bruno s'apropa i li diu: no et preocupis, ara torno Marc. Quan en Bruno torna, apareix amb un gelat a la mà i li dóna al Marc, el Marc li somriu."

En aquesta il·lustració podem veure un nen trist perquè li ha caigut el gelat. (Il·lustració extreta de: http://gestaltvenezuela.blogspot.com.es/2010/06/la-frustracion-que-hacer-con-ella.html)

En aquest exemple podem veure com en Bruno és capaç de saber el que sent en Marc i perquè associant la tristesa del seu amic amb el gelat del terra. És important destacar tots aquests fets com a docents, ja que ajuden al desenvolupament d'aquesta teoria i en definitiva, al seu desenvolupament socioemocional.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada